Lediga tjänster

Här publicerar vi våra lediga tjänster. Hittar du inget just nu som passar dig? Håll utkik här på sidan eller skicka oss en spontanansökan. Kanske är det just dig som vi behöver i vårt team!

Spontanansökan

Vi är alltid intresserade av att lära känna talangfulla personer som delar vårt engagemang och våra värderingar. Ge dig själv möjligheten att bli en del av vårt team genom att skicka in din ansökan redan idag!

Ledig tjänst: Tjänsteägare

Just nu söker vi en driven och nyfiken Tjänsteägare inom digitala tjänster som vill ansluta sig till vårt huvudkontor i Hörby.

Som Tjänsteägare kommer du att delta i arbetet med att utveckla och forma våra digitala tjänster för att möta våra kunders behov. Du kommer att vara en länk mellan kunderna och teknikteamet och säkerställa att våra digitala tjänster kontinuerligt förbättras, utvecklas och förvaltas.

I din roll behövs både ett helikopterperspektiv och förmåga att fokusera på detaljer. Du kommer att tillsammans med våra systemtekniker hantera drift, underhåll och utveckling av delar av vårt digitala tjänsteutbud. Tjänster som tillhandahålls är främst färdiga lösningar och plattformar från leverantörer som konfigureras enligt kunders behov, men det kan även röra sig om egenutvecklade tjänster.

Om arbetsplatsen

Unikom, IT kommuner i Skåne AB, är ett IT-bolag som ägs av kommunerna Bromölla, Hörby, Höör, Osby, Sjöbo och Östra Göinge. Vi är resultatet av ett flerårigt kommunalt samarbete där vårt upplägg är unikt i Sverige.

Vårt uppdrag är en spännande satsning med en modern syn på kommunal IT-verksamhet. Vi på Unikom levererar kvalitativ och säker drift av all IT till våra ägarkommuner. För att möta samhällsutvecklingens krav och kommuninvånarnas digitala förväntningar, innefattar även vårt uppdrag att tillsammans med kommunernas verksamheter arbeta med digital utveckling och stödja samverkan, framväxt och innovation.

Inom Unikom är vi ett 50-tal anställda. Vi är stolta över att vi tillsammans skapar en trivsam och utvecklande arbetsplats. Hos oss är teamkänslan viktig och vi är angelägna om att alla bidrar med sin kompetens, sina idéer och en positiv inställning.

Ansvarsområden

  • Förstå och analysera kundernas behov och marknadstrender för att definiera och prioritera krav och funktionaliteter för våra digitala tjänster
  • Övervaka och analysera nyckelindikatorer för att utvärdera prestanda och effektivitet av våra digitala tjänster och implementera förbättringar vid behov
  • Utveckla och förvalta digitala tjänster genom hela livscykeln, från kravinsamling och design till implementation, testning och drift
  • Samordna och samarbeta med interna team och externa intressenter för att förstå och analysera affärsbehov och användarkrav
  • Testa och säkerställa kvaliteten på de utvecklade tjänsterna
  • Hålla dig uppdaterad om de senaste tekniska trenderna och identifiera möjligheter till förbättringar inom området
  • Dokumentera systemkonfiguration, rutiner och ändringar för att säkerställa god kunskapsöverföring och effektiv systemhantering
  • Guida och stödja våra kunder så att de smidigt kommer i gång och använder våra tjänster
  • Samordna och stötta våra kunder i deras arbete med informationsklassning

Kvalifikationer

  • Relevant examen inom IT, användarupplevelse eller liknande område
  • Erfarenhet av att arbeta som Tjänsteägare, Systemförvaltare eller i liknande roll inom digitala tjänster
  • Kommunikations- och samarbetsfärdigheter, med förmåga att arbeta nära både leverantörer, kunder och tekniska intressenter
  • Goda analytiska och problemlösningsfärdigheter, med förmåga att översätta kundbehov till tekniska lösningar
  • Teknisk kompetens inom olika teknikområden, inklusive säker kommunikation, e-legitimationer, molntjänster med mera

Det är meriterande om du har erfarenhet av lösningar inom områdena informationsklassning, e-legitimation, signering och säker kommunikation.

Vi erbjuder en spännande och stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att vara en central spelare i utvecklingen och förvaltningen av våra digitala tjänster. Du kommer att vara en del av ett team av engagerade och kompetenta professionella och ha möjlighet att påverka och forma våra framtida digitala tjänster. Vi erbjuder konkurrenskraftig lön och förmåner samt möjligheter till personlig och professionell utveckling.

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde enligt överenskommelse

Ansök senast: 2024-01-26

Bifoga CV och personligt brev. Märk din ansökan med ”Ansökan Tjänsteägare”. Mejla din ansökan till: info@unikom.se

Kontakt

Har du frågor gällande tjänsten kontakta Napoleon Truedsson:

Rulla till toppen